Titlu proiect: „Dezvoltarea piețelor locale exclusiv prin lanțuri scurte pentru produse agricol montan”.

Lider de proiect: Asociația Grupul de Acțiune Locală Napoca Porolissum;

Parteneri :

– Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară

– Matiș Angela Cornelia PFA, producător din localitatea Râșca

– Petre Avram PFA, producător din localitatea Râșca

– Mariș P. Petru PFA, producător din localitatea Dealu Mare, comuna Râșca

– Abrudan A. Călin PFA, proprietarul pensiunii ”Casa Râșca Păstrăv”

Obiectivele proiectului:

  • Creșterea valorii adăugate a produselor agricole montane locale din Vestul județului Cluj, respectiv din comuna Râșca.
  • Crearea de capacitate în cadrul parteneriatului pentru promovarea produselor montane din Vestul județului Cluj.
  • Stabilirea unei piețe locale exclusiv prin crearea de lanțuri scurte de aprovizionare între ariile montane din județul Cluj și municipiile aflate la mai puțin de 75km de acestea.
  • Creșterea cererii de produse montane din Vestul județului Cluj prin promovare și marketing.
  • Vor fi organizate 6 evenimente de promovare proprii ale parteneriatului și va fi facilitat accesul la 6 evenimente externe parteneriatului, precum târguri și evenimente de profil.

Evenimente:

  • ”Târgul produselor montane” – organizat la Cluj-Napoca. Acest eveniment va presupune realizarea unui eveniment complex, care va permite producătorilor șă-și promoveze produsele proprii dar și să le ofere spre comercializare. (evenimentul va fi organizat în ambii ani de implementare)
  • .”Târgul produselor montane” – organizat la Huedin. Acest eveniment va presupune realizarea unui eveniment complex, care va permite producătorilor șă-și promoveze produsele proprii dar și să le ofere spre comercializare. (evenimentul va fi organizat în ambii ani de implementare)
  • Eveniment organizat la pensiunea parteneră „Vis Alpin” Belis – În cadrul evenimentelor participanții vor avea ocazia să cunoască și să deguste produsele montane ale partenerilor. (evenimentul va fi organizat în ambii ani de implementare)

Public-țintă:

  1. Populația localizată în municipiul Cluj-Napoca și în proximitatea acestuia, fiind încadrată în grupul țintă care dispune de o putere de cumpărare ridicată.
  2. Populația localizată în aria acoperită de piața locală deservită de lanțul scurt dezvoltat prin proiect.
  1. Persoane fizice (consumatori finali) sunt persoane care locuiesc în mediul urban, au un venit mediu și preferă produsele naturale sau procesate cât mai natural, fără aditivi, de calitate ridicată.
  2. Persoane juridice (unități horeca pentru cartofi și ouă etc.).

Membrii parteneriatului, respectiv Matiș Angela, Mariș Petru și Petre Avram, toți din comuna Râșca, oferă produse precum:

– cartofi (capitalizând brandul local al cartofilor de Râșca),

– legume,

– lactate,

– brânzeturi,

– ouă (atât normale, cât și certificate ca produse ecologice),

– lapte neprocesat (atât normal, cât și certificat ca produs ecologic).

Localitatile sunt: Râșca, Dealu Mare si Cluj-Napoca.

Pentru contact: Asociația Grupul de Acțiune Locală Napoca Porolissum, str. Principală, nr. 55A, Gilău, jud. Cluj